2011. november 20., vasárnap

Az a bizonyos Meilinger Zita táska…

Nemrég megakadt a szemem egy olyan táskán, amit gyönyörű kék hímzés díszített. Ez a szépség egyből felkeltette a kíváncsiságomat, így megkerestem az alkotót, Meilinger Zitát, hogy mesélje el nekem a történetét…bevallom, ennyire szerteágazó életúttal ritkán találkoztam eddig.

  Meilinger Zita   Meilinger Zita

Zita gyerekkora óta szeretett rajzolni és festeni, varrni viszont csak 15 éves kora körül kezdett. “Abban az időben még nem volt ennyi butik és pláza a városban, nem nagyon lehetett beszerezni azt, ami igazán tetszett. Volt nekem egy rövid ujjú parasztingem, de én szerettem volna egy hosszú fazont is, így valahogy lemásoltam a szabásmintát és megvarrtam magamnak, persze még elég kezdetlegesen”. Zita a gimnázium után elvégezte a szíjgyártó-nyerges OKJ-s iskolát, majd az egyetemen antropológiát tanult, de sminkesnek és stylistnak is kiképezte magát. Ugye mondtam én, hogy nem egy szokványos sztoriról lesz szó…gondolom bennetek is felmerül a kérdés, hogy a varrás mikor került igazán az előtérbe?!


     Meilinger Zita

“A varrással komolyan még csak egy éve foglalkozom. A PORTZ medvékkel kezdődött minden, egyszerűen szerettem volna, hogyha van egy olyan figura, amivel be tudnak azonosítani. Majd jöttek a BUBA babák, párhuzamosan velük együtt pedig a textiltáskák.” Ezekre a munkákra az a legjellemzőbb, hogy nincs két egyforma darab, hiszen a legtöbben egyedi dolgokat szeretünk vásárolni. A figurák kapcsán egyébként nem tudtam eldönteni, hogy azok kifejezetten gyerekeknek készülnek-e vagy sem, de Zita azt mondta, hogy több felnőtt visszatérő vásárolója is van, akik nem csöppségeknek viszik a macikat és babákat.

  Buba baba     PORTZ
  Buba baba     Meilinger Zita

A gyönyörű táskákra visszatérve, az alkotó kitalált pár fazont, amit aztán anyagában, díszítésében variál.  "Szeretem a többfunkciós táskákat, lehessen kézben, vállon, oldalt, vagy keresztpántosan hordani”. Ezt nagyon jó ötletnek tartom, mert szerintem elég sokan vagyunk úgy vele, hogy ha már kiadunk egy kisebb összeget egy táskára, mert bizony az általában nem egy olcsó mulatság, akkor az ne csak szép legyen, de a lehető legkényelmesebb is. Tagadjuk vagy sem, de a fél életünket belepakoljuk, ezért még fontosabb, hogy ne fájduljon meg tőle a hátunk  például egy óra gyaloglás után!

   Meilinger Zita
    Meilinger Zita Meilinger Zita
 Meilinger Zita   Meilinger Zita

Ha szeretnétek beszerezni ezek közül a textiltáskák közül egyet, vagy akár pár darabot, akkor azt minél előbb tegyétek meg, mert Zita elárulta, hogy lassan szeretne áttérni a kézzel varrt bőrtáskákra, felhasználva ezzel a szíjgyártó-nyerges iskolában szerzett tapasztalatait. “ Én még egy éve csinálom csak ezt, de tudom, hogy nem akarok ebben maradni, fél éve sem ez volt ami jelenleg, és tudom, hogy néhány hónap múlva sem ez lesz, amit most van”. Zita tehát folyamatosan kutat, keres, kísérletezik és megújul, de épp aktuális kínálatát megtaláljátok a meskán, az etsyn, vagy a blogján. A legfrissebb információ pedig, hogy ti is készíthettek saját kezűleg ilyen szépségeket, például az alábbi dolgokat, ugyanis ő is, csak úgy, mint én, ott lesz az Ötletek boltja által szervezett karácsonyi workshopon.

  Meilinger Zita   Meilinger Zita

43 megjegyzés:

  1. Kedvencem a PORTZ medvék:-)

    VálaszTörlés
  2. Nekem leginkább a magyar motívumokkal díszített táskái tetszenek. Kötődöm minden ilyen tárgyhoz, amin ez megjelenik :) ( a kép az este folyamán érkezik az e-mailre :) )

    VálaszTörlés
  3. a magyar motívumos táskák gyönyörűek, de a többi is nagyon tetszik:) a macik meg tüneményesek!

    VálaszTörlés
  4. buba baba de porz is csak az van is....

    VálaszTörlés
  5. Nekem is a hímzett motívumos táskák tetszenek a legjobban. A nagy kedvenc a kékkel hímzett laptop táska :). Táskákon kívül imádnivaló Portz is :) Főleg a kis piros fehér sapkás, sálas.

    Szakács Szilvia

    VálaszTörlés
  6. a medvék nagyon imádnivalóak, és a kicsi baglyos táska is csodaszép :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Nekem ez a táska tetszik a legjobban :
    Fekete vászon szürke gyapjú táska kézitáska clutch.
    Nagyon jól néz ki :)
    Menyes Vivi

    VálaszTörlés
  8. Kedvencem az unokahugicám miatt a babák, magam miatt pedig a táskák!

    VálaszTörlés
  9. A hímzett táskák is mesések, de nekem a piros ruhás kislányos is nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  10. A táskák gyönyörűek....

    VálaszTörlés
  11. Nekem a magyar motívumos táskák tetszenek a legjobban:)) Főleg a kékkel hímzett táska nagyon jó:))

    Katka Hajdúová

    VálaszTörlés
  12. Én már nagyon régen kinéztem a magyar motívumos hímzett táskát ... egy régi vágyam, hogy egyszer nekem is legyen egy ilyen. Szép hagyományos, mégis modern. De a háromféleképpen hordható táska is nagyon tetszik, mert praktikus.

    VálaszTörlés
  13. A hímzett táskák tetszenek a legjobban!! :)
    Rabi Ildikó

    VálaszTörlés
  14. A PORTZ macikák a kedvenceim=D

    VálaszTörlés
  15. Nem tudok választani mert nagyon sok dolog tetszik, a Zita által készített dolgok csodálatosak :)
    <3

    VálaszTörlés
  16. Nagyon nehéz lenne választani: a játékok közül a medvék és a babák gyönyörűek, de a táskák és kis szütyők is: talán ha mindenképp választanom kéne az itt megjelenített dolgok közül, akkor a baglyos kis szütyő. <3
    Zita, nagyon tetszenek a munkáid, iszonyatosan profik! :)

    VálaszTörlés
  17. Nekem az állatfigurás táska tetszik nagyon ,ami kék ,fehér és fekete színű...egyszerűen imádom!!!!:)

    VálaszTörlés
  18. ha nagy leszek, hímzett táskát veszek. addig marad a kis textil itthon, meg a nyálcsorgatás :)

    VálaszTörlés
  19. Szia!
    Nekem a BUBÁK és a PORTZ-ok a kedvenceim, de az összes alkotásod nagyon szép és igényes.
    Üdv:
    Brigitta

    VálaszTörlés
  20. magyar motívumos táskák a kedvenceim :)

    VálaszTörlés
  21. Tetszenek a PORTZ macik, az a kis kockás,szürke,masnis kis nesze szer vagy kis táska valamint a magyar motívumos táskák.Tetszik hogy egyre többen használják és hogy divatba jön a magyar motívum hiszen manapság jobbára csak a nagymamák szekrényében találhatunk magyar motívumokkal díszített holmikat.Tetszik hogy ötvözik a mai divatos dolgokat ezekkel a motívumokkal!

    Vivike

    VálaszTörlés
  22. Nekem a hímzéssel bolondított táskái a kedvenceim: imádom, ahogy új, divatos és modern megjelenési formát talált a magyar hímzésnek.
    Nagyon tetszik a cseresznyés ruhás BUBA baba; és az összes lenvászon táskája, a letisztultságuk miatt. Sajnos még nincs Meilinger Zita termékem, de nagyon vonzanak Zita precíz, minőségi és különleges alkotásai! :)

    VálaszTörlés
  23. A hímzett táska egyszerűen gyönyörű!

    VálaszTörlés
  24. A népi motívumos táskák fantasztikusak! :)

    VálaszTörlés
  25. A kalocsai mintás, zöld hímzéses táska az álmom, amióta megláttam... :)

    VálaszTörlés
  26. A zöld táska, amit 3 féleképp lehet hordani, az tetszik a legjobban, de alig várom, hogy megjelenjenek a Meilinger Zita bőrtáskák!!!

    VálaszTörlés
  27. nekem a kis baglyos neszeszer a kedvencem, és a szivecskés tűpárna is nagyon kedves (( :

    VálaszTörlés
  28. Mind olyan helyesek, nehéz volna választanom... mivel táskafüggő vagyok, a magyar motívumos(kék) ragadta meg leginkább a szívemet.

    VálaszTörlés
  29. Az összes PORTZ macit imádom, ha táska, akkor a fekete vászon-szürke gyapjú táska.

    VálaszTörlés
  30. maci,baba,táska <3
    ekőme

    VálaszTörlés
  31. Szia!
    a hímzéses táskák valami fantasztikusak! és nagyon tetszik, hogy variálható táskákat gyártasz!!:) olyan kevés ilyen táska létezik! és még vidám, zöld színű is:) és a medvések, babásak nyagon cukik:) szóval csak így tovább!
    Csordás Julcsi

    VálaszTörlés
  32. a medvék elragadtatóak, illetve a zöld táska is (:

    VálaszTörlés
  33. Névtelen3/12/11 18:59

    Gyerekeim okán a PORTZ medvék sállal, sapkával a kedvenceim, de magam miatt a baglyos kicsi táskáért is odáig vagyok...pedig bőrönd méretűvel közlekedek :)

    VálaszTörlés
  34. Ha nagyon választani kell, akkor a kék hímzéses táska, az nagyon a szívemhez nőtt. De minden itt bemutatott tetszik valamiért.

    VálaszTörlés
  35. Bicsérdi Adrienn5/12/11 20:46

    szipi-szupik a táskák, a neszeszerek, és imádnivalóak a Portz medvék! :)

    VálaszTörlés
  36. A kék magyaros, hímzett táska álomszép:)

    VálaszTörlés
  37. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  38. A neszesszerek NAGYON tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  39. Nekem a kis baglyos szütyő tetszik a legjobban! =)

    VálaszTörlés
  40. Névtelen27/5/13 15:56

    Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look
    of your site is fantastic, let alone the content!


    My blog post; natural cellulite treatment

    VálaszTörlés
  41. Névtelen1/6/13 20:36

    rosacea laser treatment Gaffney

    Stop by my site: laser treatment rosacea Sugarcreek

    VálaszTörlés
  42. Névtelen29/3/16 10:05

    Gyönyörű munkáid vannak, nekem a kék-zöld többfunkciós táska tetszik, már régen vágyom ilyenre. Én teljesen kezdő vagyok a varrás terén, de szívesen látnám a táska szabásmintáját... :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...