2012. május 23., szerda

Egy hét varázslat – Hollandia/2.

Folytatom a Hollandiai kiruccanás beszámolóját, aki esetleg lemaradt volna az előzőről, itt elolvashatja.
Pár napja egy aranyos kis tengerparti városban jártunk. Volendam régen halászfalu volt, most pedig  tele van turista csalogató hellyel, kis shopokkal, fagyizókkal, tengeri falatozókkal.

wind v 
v (1) fotó (5)
tenger (10)


A kedvenceim ezek a lakás kiegészítők voltak…azért el tudnám képzelni, hogy a tengerparton legyen egy kis boltom, ahol ilyeneket árulok!

wind (2)

Az pedig elképesztő, hogy itt minden tele van kacsákkal, vagy más madarakkal, akik egyáltalán nem félnek az emberektől. Sőt! Ahogy meglátnak, már jönnek feléd, hátha adsz nekik egy kis ennivalót:) Itt épp azt figyelik a kis borzas fejűek, hogy kitől pattan le egy morzsa.

tenger (13)

Aznap még megnéztünk egy olyan vidéki múzeumot Zaanstad-ban, ahol régi szélmalmokat, klumpa és sajtkészítő műhelyt és gyönyörű meseházakat lehetett látni. Kiderült, hogy valójában ez nem csak egy múzeum, ebben a városban még laknak is emberek…hihetetlen!

 tenger (1)
wind (1) tenger (8)
tenger (5)

Nagyon tetszett, hogy láthattam a klumpák kialakulásának történetét, és a készítésük folyamatát. Voltak érdekes darabok is, mint például a görkoris, vagy síléces…ennyi fapapucsot egy helyen!!! A vállalkozó kedvűek egyébként még faraghattak is!

tenger (7)

Végül megtaláltam a legkényelmesebbet :) Pont passzol a 36-os lábamra!

tenger (2)

Tegnap pedig elkocsikáztunk a tengerpartra. Igazából mindegy volt, hogy melyik városba, csak legyen tenger:) Végül Egmond-ban kötöttünk ki…Imádom az Északi-tenger partjait, mert beláthatatlanul hosszúak, nagyon szélesek, és attól egyáltalán nem kell tartani, hogy lépni sem tudsz a fürdőlepedőktől. Tudom, ez annak is köszönhető, hogy nincs túl sűrűn strandidő, de tegnap még az időjárás is kegyes volt hozzánk!

tenger
tenger (9) tenger (6)
tenger (12) tenger (3)

Hát, a vízpart az, amit ha meglátok, egyből érzem, hogy jó helyen vagyok. Egyszerűen megnyugszok, kikapcsolok és feltöltődök. Szavakkal nem tudom leírni ezt az érzést…Előző életemben remélem szörfös lány voltam valamelyik csöppnyi Indonéz szigeten:)

tenger (11)

8 megjegyzés:

  1. Én múlt szeptemberben voltam Volendamban, csodás hely, én is imádtam:) Nekünk is mázlink volt és napos idő volt, imádtam ott sétálgatni..

    VálaszTörlés
  2. Hű, de klassz fotók :) Kedvet kaptam én is a kiruccanáshoz!

    VálaszTörlés
  3. Imádom Hollandiát, irigykedve olvasom/nézem a képeket:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük a beszámolót, nagyon klassz kis leírás és gyönyörűek a fotók is, irigykedünk egy kicsit mi is... :-)))

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszenek a képek:)

    VálaszTörlés
  6. Párszor már jártam Hollandiában..de a képeidet megtekintve megint csorog a nyálam. Az az ország egy igazi kulúrális élmény. A királyi konyhakertben még nem jártál? /Keukenhof/ Bár az meg mostanság fog bezárni, mert elvirágzottak a tulik...

    VálaszTörlés
  7. De voltam már:) Gyönyörű hely! Megértelek, aki egyszer kicsit jobban megismeri ezt az országot, utána elég sokszor vágyakozik oda:)

    VálaszTörlés
  8. Én is Hollandia mániás vagyok és épp ezért egy kis helyesbítést szeretnék kérni. A városkát, ahol skanzenszerűen vannak a malmok Zaandam - nak hívják. A papucs készítés szerintem is érdekes volt. Hoztam is ajándékba papucsot az anyukámnak és az anyósomnak, de féltik ahhoz, hogy a kertészkedéshez hordják. :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...